Mama - tai angelas žemėje (autorius nežinomas).

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mokinukas > Vaikas ir aplinka > Mes – KITOKIE!
Dalintis

Sutikit, mielieji moksleivių tėveliai, kad ir labai rūpėtų vaiko mokslai, kartais tėvų susirinkime jaučiatės kaip praleidę ne vieną svarbią pamoką – pedagogų beriami terminai, kurie iš esmės susiję su brangiausios atžalėlės mokykliniais reikalais, skamba kaip iš kitos, tolimos, kalbos. 
 
Ugdymo planai, modeliai-moduliai, individualizavimai-diferencijavimai, lygiai, kursai, mobiliosios grupės... ir visa tai apie mano vaiką?
 
Taip, brangieji, mokykla ir ten vykstantys procesai (o, varge, anksčiau, rodos, vykdavo tik pamokos!) gerokai pakito nuo tų laikų, kai patys stumdėtės mokyklos koridoriuose, slėpdavote pažymių knygeles ir bėgdavote iš pamokų. Nors pastarieji dalykai, kaip sykis, yra išlikę...
 
Dabar gi mokykla su jai kryptį į ateitį nurodančia Švietimo ir mokslo ministerija daugybėje rimtų dokumentų linksniuoja tai, ką mes, auginantys vaikus, net vidury nakties išdainuosime „...mama, ko nesakei, kad vaikai ne visi vienodi, nežinau ar gerai, ar blogai, bet mes - kitokie...“
 
Taigi, ir mes ir mūsų vaikai kitokie, tad terminai ,,individualizavimas“ ir ,,diferencijavimas“ mokyklos gyvenime jau prigijo ir apibrėžia tokį mokyklos pedagogų darbą kai ugdymas/mokymas vyksta atsižvelgiant į kiekvieno vaiko individualias savybes, interesus bei poreikius.
 
Kaipgi tai atrodo mokyklos kasdienybėje? Iš tiesų, tik terminai skamba sudėtingai ir ,,valdiškai“, o už jų slypi su kiekviena klase vis didesnės moksleivio galimybės rinktis ir mokytis tai, kas jam įdomu ir naudinga.  Na ar galėjote prieš dvidešimt metų pasvajoti, kad jūsų paklaus, o tu nori dagiau matematikos ar istorijos? Kokią pamoką rinksies – turizmo ar automobilių technikos priežiūros? Filosofijos, o gal dizaino?
 
Tokia laisve rinktis mėgaujasi šiųmetiniai vienuoliktokai ir trečios klasės gimnazistai. Jie jau nebėra, kaip anksčiau, įspraudžiami į konkretaus pasirinkto profilio rėmus, o net keturiasdešimt procentų pamokų ,,susikomplektuoja“ patys, pagal savo poreikius, ateities planus ir pagal tai, kas jiems šiaip įdomu. Žinoma, tvirtinti, kad šis kelias – visai be duobių, būtų neteisinga, mat su pasirinkimo laisve didėja ir vaikų, jų tėvų atsakomybė, daug kas priklauso, ar žino vaikas ko jis nori, ko siekia. Ir galimybes rinktis kartais riboja objektyvios mokyklos galimybės – na nėra joje ,,kon fu“ mokytojo ir ką tu padarysi. Kalbant rimtai, tai kuo mažesnė mokykla, tuo tas pasirinkimas pagrįstai bus siauresnis, todėl  ar jų vaiko poreikiai bus joje pilnai patenkinti, tėveliams tikrai pravartu pasidomėti.
 
Nors didžiausios galimybės rinktis siūlomos vyriausiems, dėmesys individualiems poreikiams prasideda jau penktoje klasėje, mat maždaug tuo metu ir pradeda ryškėti vienokie ar kitokie vaiko polinkiai, tarkim į tiksliuosius ar humanitarinius mokslus. Patys mažiausieji dar mokosi visi to paties, tik tėvų pageidavimu gali rinktis ankstyvąjį užsienio kalbos mokymą, tačiau nuo kitų metų ir ši pamoka bus privaloma visiems. Taigi, jei užsienio kalbos buvo pradėta mokytis antroje klasėje, penktoje galima rinktis šios kalbos pagilintą mokymą, taip pat, pratinantis prie individualaus ugdymo, penktokai gali rinktis pagilintą lietuvių kalbos, meninio ugdymo, kūno kultūros mokymą.
 
Dar daugiau pasirinkimo, ir tuo pačiu mokymo individualizavimo, laukia būsimųjų devintokų ir dešimtokų. Šiemet dar tik kur ne kur, o nuo kitų metų – visiems šio amžiaus mokiniams teks rinktis modulius. Tai yra priskirti save prie kažkokio dalyko ,,teoretikų“ – tų, kurie nori žinoti daugiau ir ,,praktikų“ – tų, kuriems svarbiau išmoktas žinias kur nors praktiškai  taikyti. Tarkim, yra keturios savaitinės lietuvių kalbos pamokos. Iš jų tris mokiniai mokosi visi drauge, o ketvirtoji vyks suskirsčius klasę pagal pasirinktus modulius į taip vadinamas mobiliąsias grupes. Mokytojas su kiekviena nedidele grupe dirbs atskirai, tad ir jo dėmesio mokinys gaus daugiau. Tokiu būdu į savo pamokų  tvarkaraštį vaikas galės įtraukti tris modulines pamokas iš trijų skirtingų dalykų. O jau kokie tie dalykai bus – siūlys mokykla.
 
Tai toks bendrais bruožais būtų tas ,,individualizavimas“ ir ,,diferencijavimas“. Telieka  džiaugtis, kad ir mokykloje dabar jau įvertinama, kad  ,,mes – kitokie!”.
Elena Bogdanovičiūtė

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą