Mama - tai angelas žemėje (autorius nežinomas).

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mokinukas > Vaikas ir aplinka > Mokinio darbingumo kreivė M raidės
Dalintis

Mūsų vaikai mokykloje praleidžia 7- 8 valandas per dieną, grįžę iš mokyklos dar parsineša namų darbų. Mokymasis – pagrindinė jų veikla. Tačiau paskutinių metų tyrimų duomenimis, vaikų sveikatos būklė nuolat blogėja. Netinkamos mokymosi sąlygos bei dienos režimas labai stipriai veikia mokinio sveikatą. Kokio tai mąsto problema iliustruoja Amerikos pavyzdys. 2000 metais mokinių pervargimo padariniai šalies sveikatos sistemai kainavo 75 bilijonus dolerių.
 
Pasaulinė sveikatos organizacija teigia, jog ,,Vaikai negali įtakoti juos supančios aplinkos ir tik nuo suaugusiųjų priklauso kokioje aplinkoje jie gyvena, žaidžia, mokosi ir kartais dirba. Tad aptarkime tai, ką pedagogai turi žinoti apie mokymosi proceso organizavimą ugdant ne tik protingą bet ir sveiką asmenybę.
 
Pervargimo priežastys
 
Vaikai pervargsta, kai netinkamai organizuojamas mokymasis ir užklasinis darbas, kai sutrinka miegas, mažai būnama gryname ore, neracionaliai maitinantis. Vaikai gali nuvargti ir pervargti esant blogoms aplinkos sąlygoms.
Tai ir Neoptimali oro temperatūra klasėje ir per maža oro drėgmė (yapč žiemą, kai įjungtas šildymas). Mokinių nuovargiui tiesioginę įtaką daro ir neišvėdintos klasės, triukšmas (pvz. ūžiančios lempos), blogas apšvietimas, vienoda, įtempta protinė veikla, trumpos pertraukos. Protinis nuovargis ne vienintelis – prisideda regos, klausos, skeleto-raumenų sistemos nuovargis.
 
Mokinio darbingumas
 
Kiekvienas esame pastebėje, kad tam tikru paros metu nuveikiame daugiau darbų, o tam tikru aptingstame. Visa tai susiję su darbingumo periodais. Fiziologinė paros darbingumo kreivė yra M raidės formos. Paros darbingumo  fiziologinių funkcijų suaktyvėjimo periodaiyra apie 10-12 val. ir 16-18 val.
Tyrimų nustatyta, kad darbingiausias mokslo metų laikotarpis – spalio-lapkričio mėnesiai. Tuo tarpu vertinant mokinių darbingumą pagal amžių, t.y., pagal klases, kritiniai darbingumo sumažėjimai būna pirmoje, penktoje ir vienuoliktoje-dvyliktoje klasėse.
 
Miegas – organizmo ,,atsinaujinimo variklis“
 
Visi žinome, kad miegodamas žmogus ne tik pailsi, bet ir atgauna jėgas. Jei miegas vaikams sutrumpinamas 2-4 val., pablogėja smegenų žievės ląstelių funkcijos, sutrinka jaudrumas, pusiausvyra, sąlyginių refleksų stiprumas. Tyrimais nustatyta, kad 12-13 metų mokinių darbingumo rodikliai dienomis būna 30 proc. mažesni, jei mokinys naktį miegojo tik 7,5-8 valandas. Jei trūksta 2,5 val. miego, prasidėjus užsiėmimams jau po dviejų valandų mokiniai praktiškai tampa nedarbingi.
 
Rekomenduojama nakties miego trukmė pagal klases:
•         I-IV klasės – 10,5-11 valandų;
•         V-VIII klasės – 9,5 valandos;
•         IX-X klasės – 9 valandos;
•         XI-XII klasės – 8-8,5 valandos.
 
Mokymosi aplinka mokykloje bei mokinių mokymosi krūvis turi atitikti higienos normas ir teisės norminių aktų nustatytus mokinių saugos bei sveikatos reikalavimus ir laiduoti švietimo programų vykdymą.
 
Bendrieji reikalavimai
 
•         Sudarant pamokų tvarkaraštį turi būti atsižvelgta į mokinių darbingumą;
•         Optimalus atskirų dalykų paskirstymas;
•         Pamokos pirmoje pamainoje turi būti pradedamos ne anksčiau kaip 8 val. ir ne vėliau kaip 9 val.
•         Per dieną gali būti ne daugiau kaip 7 pamokos;
•         Pertraukų trukmė turi būti ne trumpesnė kaip 10 min. Būtina viena didžioji – 30 min. arba dvi po 20 min. Pertraukos, skirtos pietums;
•         Papildomas ugdymas neturi būti privalomas;
•         Per dieną galima turėti ne daugiau kaip vieną kontrolinį darbą. Kontroliniams darbams rekomenduojama skirti darbingiausias dienas. Nerekomenduojama – pirmadieniais ir penktadieniais.
•         Per savaitę privalomos ne mažiau kaip 3 kūno kultūros pratybos. Kūno kultūra yra vienintelė disciplina, kuri palaiko, o tinkamai organizuota ir “gerina” vaikų sveikatą. Ji mažina neigiamą intensyvios statinės protinės veiklos krūvį ir palaiko darbingumą dienos bei savaitės bėgyje.
 
Reikalavimai pagrindinio ugdymo programos mokiniams.
Maksimalus pamokų skaičius per savaitę:
 
•                     V klasė – 27 pamokos;
•                     VI klasė – 29 pamokos;
•                     VII – 30 pamokų;
•                     VIII – 31 pamoka.
•         Papildomo ugdymo – 3 pamokos visoms klasėms;
•         Pamokų ruoša namie:
•                     V –VI klasės – 8 val. per savaitę (1,5 val. per dieną);
•                     VII –VIII – 10 val. per savaitę (2 val. per dieną).
 
Reikalavimai vidurinio ugdymo programos mokiniams
 
•         Maksimalus pamokų skaičius per savaitę  - 32 pamokos visoms klasėms.
•         Papildomo ugdymo – 3 pamokos IX – XI klasėms, XII klasei – 4 pamokos;
•         Pamokų ruoša namie – 13 val. per savaitę (2,5 val. per dieną) visoms klasėms;
•         Egzaminai turi vykti pirmoje dienos pusėje.
 
11–12 klasių mokinių sveikata ir jos pokyčiai per 5 metus nuo 2000 iki 2006 m.
Ūmių susirgimų dažnio palyginimas
 
 
TYR (2006)
TYR (2000)
Nesirgo nė karto
18,5↓
36, 3
Sirgo 1-3 kartus
65,4
53,8
Sirgo 4 ir daugiau kartų
16,1↑
9,9
 
“Mokykliniai” sutrikimai
 
 
TYR (2006)
TYR (2000)
Regos sutrikimai
34,6
32,8
Ydinga laikysena
20,0
26,8
Skoliozė
4,4
6,7
 
SAM VSDVisuomenės sveikatos priežiūros skyriaus vedėjos Ritos Sketerskienės ir VASC
Daivos Žeromskienės įvairių tyrimų rezultatų duomenimis

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą