Mama - tai angelas žemėje (autorius nežinomas).

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Žaidimo anatomija. Kaip žaisti su mažu vaiku?

Dalintis

Žaidimo anatomija. Kaip žaisti su mažu vaiku?

Šis klausimas aktualus daugeliui mažus vaikus auginančių tėvų. Žaidimas mažiems vaikams – tai   toks pats atsakingas užsiėmimas, kaip pradinukui ėjimas į mokyklą. Žaisdami mažyliai tyrinėja pasaulį visomis savo juslėmis: liesdami, kramtydami, žiūrėdami, klausydami. Tai žadina jų smalsumą, susidomėjimą, kūrybiškumą ir skatina ieškoti atsakymų.

5 žaidimo fazės

Žiūrėdami į žaidžiančius vaikus dažnai net neįsivaizduojame, kokie sudėtingi procesai vyksta jų mažose galvelėse.

Mokslininkai, ilgus metus tyrę  žaidimų įtaką vaikų raidai, paneigė mitą, jog mažylių žaidimo procesas yra visiškai atsitiktinis ir nenuspėjamas. Išskiriamos net 5 žaidimo fazes:

1-oji -  pasirengimas: vaikas aptinka susidomėjimo šaltinį ar pasineria į tam tikrą problemą, kuri žadina jo smalsumą.

2-oji – inkubacija: vaiko pasąmonėje gimsta idėjos.

3-oji nušvitimas: „Aha!” – tai nuostabus sprendimo momentas. 

4-oji – vertinimas: vaikas svarsto, ar jo sprendimas vertas įgyvendinimo.

5-oji – įgyvendinimas: vaikas ieško būdų, kaip įgyvendinti savo idėją. 

Mokslininkai pastebi, jog kiekvienas vaikas žaisdamas ir ieškodamas sprendimų gali „užsibūti“ vienoje ar kitoje žaidimo fazėje. Ypač mažyliams būdinga ieškoti ir tikrinti, kaip gali būti įgyvendinti kiti sprendimo variantai ir idėjos.  „Todėl vaikai žaisdami dažnai stato, griauna ir vėl stato iš naujo. Tai svarbiausia mažylio saviraiškos ir kūrybiškumo sąlyga. Tyrinėdamas problemą iš įvairių kampų ir ieškodamas vis naujų jos sprendimo būdų, vaikas mokosi, geriau pažįsta pasaulį ir save“, - teigia Susan Korhonen, ikimokyklinio amžiaus LEGO produktų grupės vadovė.

 Kaip žaisti su vaiku?

Duokite mažyliui daugiau laisvės

Tik ant kojų atsistoję vaikai (dažniausiai nuo 1 metų) jau nori būti savarankiški: patys nulipti laiptais, valgyti, apsiauti batus ir pan. Todėl labai svarbu neslopinti, bet gerbti šį jų troškimą ir leisti jiems klysti bei mokytis iš savo klaidų.  Žinoma, reikia prižiūrėti, kad vaiko užsiėmimas būtų saugus ir  jis nesusižeistų.

Metukų sulaukęs vaikas dar negali išsakyti savo pageidavimų ir minčių žodžiais. Žaidimas yra jo pagrindinė bendravimo forma. Svarbu vaikams leisti dalyvauti visuose procesuose, kurie vyksta aplink jį. Taip jie susipažįsta su skirtingomis medžiagomis, formomis, spalvomis. Žaisdami vaikai lavina aktorinius ir oratorystės įgūdžius. Žaidžiant kartu, vaikus galima išmokyti naujų žodžių ir lavinti jų kalbą, jei tam pasitelkiamos tinkamos priemonės, tokios kaip knygos, paveikslėliai, dainelės bei kūrybiškumą lavinantys žaislai – konstruktoriai ar dėlionės.

Vaikams nuo 1 iki 2 m. amžiaus kūrybiškumui ir motorikai lavinanti tinkamiausi žaidimai ir žaislai – tai kaladėlės, iš kurių jie nepailsdami gali statyti bokštus,  guminiai kamuoliukai, kuriais lavinami ridenimo, gaudymo įgūdžiai, įvairūs pirštukų žaidimai, knygelių su paveikslėliais skaitymas.

Nuo 18 mėnesių vaikui jau galima pasiūlyti LEGO® DUPLO® kaladėlių ar žaidimų rinkinių, kurie yra sukurti būtent tokio amžiaus vaikams. Keletą kartų parodę, kaip jas galima statyti, netrukus pamatysite, kaip mažyliui ima sektis su jomis žaisti savarankiškai.

„Tėvams labai svarbu, kad žaislai būtų kokybiški ir pritaikyti žaisti būtent jų atžalos amžiaus vaikams. LEGO kompanijos žaislai sukurti taip, kad „atlaikytų“ bet kokius vaikų sugalvotus veiksmus: kandimą, spaudimą, lipimą. Patiems mažiausiems skirti žaislų rinkiniai LEGO DUPLO sudaryti iš didesnių detalių, kad jomis vaikai neužspringtų“, - sako Susane Korhonen.

2-3 metų vaikams galima pasiūlyti dar įvairesnių užsiėmimų, atsižvelgiant į jų pomėgius ir galimybes: sudėtingesnių dėlionių, lipdymą iš modelino, konstruktorių, piešimą ne tik pieštukais, bet ir pirštais, smėlio pilių statymą, lėlių arba šešėlių teatrą ar kitokias vaizdines projekcijas, į kurių kūrimą gali įsitraukti visa šeima.

Leiskite vaikams kopijuoti jus

Nuo dvejų metų vaikų pažinimo ratas vis labiau plečiasi – jie daug juda ir nori išbandyti, atrasti naujus dalykus. Skatinkite šią vaiko iniciatyvą: kartu šokite, dainuokite – taip padėsite jiems pažinti ritmą ir geriau įvaldyti judesius.

3-5 metų amžiaus vaikai tampa tikrais smalsuoliais. Stebėdami  savo tėvų ar vyresnių brolių, seserų, veiklą mažyliai juos kopijuoja: jiems patinka „eiti“ apsipirkti, „vairuoti“ automobilį. Tokio amžiaus vaikai dažnai atsisako suaugusiųjų pagalbos ir atvirkščiai, siūlosi padėti, pavyzdžiui mamai virtuvėje.

Mažiau kritikos, daugiau kompromisų ir humoro

Griežti draudimai ar kritika 3-5 m. amžiaus vaikams gali padaryti daugiau žalos, nei naudos. Geriau ieškoti kompromisų, parodyti, kad yra ir kitokių sprendimo būdų ir pasirinkimų.

„Kodėl pastatei namą tik iš raudonų kaladėlių?“ – toks klausimas gali sugluminti vaiką ir atimti norą toliau kurti, nes jis jaus, kad padarė kažką, kas netinkama ar negražu. Net jei vaikas nupiešęs vieną brūkšnį lape tvirtina, jog čia katė, geriau jį pagirti ir pasidžiaugti, kad tai nuostabus piešinys.

Vaikai labai mėgsta paprastą, jų amžiuje suprantamą humorą. Jiems smagu, kai gali būti „protingesni“, pavyzdžiui, už savo tėtį, „nežinančiam“, kur dėti kojines: ant rankų ar ausų, arba „neskiriančiam“, kur piešinyje pavaizduota karvė, o kur šuo.

Savarankiškai žaisdami vaikai kalba su žaislais ar savo nematomais „draugais“, paveikslėliai ar žaislai jiems atstoja gyvus daiktus. Todėl tokio amžiaus mažyliai mėgsta savo žaidimams ieškoti mėgstamų personažų: gyvūnų, lėlių ar daiktų panašių į juos supančius tikrovėje – namų rakandai, telefonai, vaikiški vežimėliai, automobiliai ir pan. 

„Atsižvelgdami į skirtingo amžiaus vaikų raidą, LEGO kompanijos dizaineriai sukūrė  skirtingus LEGO DUPLO rinkinius, kuriuos sudaro ne tik kaladėlės, bet ir mašinytės, maisto produktus imituojančios detalės bei skirtingi personažai: žmogeliukai, gyvūnai – nuo karvytės iki kačiuko ir net princesės iš Disnėjaus filmų. Juk pasaulis toks platus ir jį visą nori pažinti jūsų mažylis!“, - sako Susane Korhonen.

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą