Mama - tai angelas žemėje (nežinomas autorius)

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mokytoja pataria, kaip ugdyti vaikų verslumą jau nuo šešerių metų

Dalintis

Šešiamečiai dar nekuria savo įmonių ir joms nevadovauja, tačiau jau šiame amžiuje formuojasi vaikų vertybinės nuostatos, tam tikri mąstymo modeliai, kurie vėliau padės jiems būti versliems." sako Justina Pečiulaitė, Erudito licėjaus mokytoja. Su priešmokyklinukais per savo pamokas tyrinėdama banknotų apsaugos priemones, klasėje įrengdama improvizuotas parduotuvėles ir organizuodama realius apsipirkimus prekybos centruose, mokytoja sako, kad vaikams pats efektyviausias ir įtraukiausias būdas mokytis verslumo – patyriminės veiklos. „Ar vaikai jau ankstyvame amžiuje išmoks verslumo priklauso tik nuo mūsų pačių: mokytojų ir tėvų" – neabejoja Justina ir dalinasi efektyviais būdais, padėsiančiais vaikams ugdyti kritinį mąstymą ir gebėjimą prisitaikyti prie dinamiškos aplinkos.

Išėjimas į kitus kontekstus

Norint, kad vaikai suvoktų pinigų reikšmę ir jų atsiradimo istoriją naudinga iškeliauti į muziejų, kur galima pamatyti, kaip kūrėsi pirmosios lietuvių gyvenvietės, kokia buvo jų buitis, kaip žmonės apsirūpindavo jiems reikalingais daiktais, galiausiai – kaip atsirado poreikis pinigams ir kokie jie buvo. Taip pat jau šiame amžiuje verta susidaryti pirkinių sąrašą ir iškeliauti į parduotuvę, kioską, kepyklėlę ar pan., kur vaikai patys perka suplanuotus pirkinius, už juos susimoka, gauna grąžos.

„Žinoma, apsipirkimas neturėtų būti vienintelis tikslas, pirkiniai turi turėti savo paskirtį. Pavyzdžiui, jeigu mokykloje ar namuose kalbama apie duoną, tuomet po kelionės į kepyklėlę vaikai ragauja įsigytus skirtingus įvairių rūšių kepinius, juos lygina, aptaria.  Tokiu būdu vaikai gauna ne tik pirkimo ir atsiskaitymo už prekes patirties, bet panaudoja savo turimas žinias ir kitame, realaus gyvenimo, kontekste."– pastebi Justina.

Tyrinėjimas

Supratus pinigų reikšmę, kitas žingsnis -  imtis banknotų ir pinigų tyrinėjimo:

  • Kartu su vaikais apžiūrėkite banknotus bei monetas, palyginkite juos tarpusavyje, raskite skirtumų lygindami šią valiutą su kitų šalių pinigais;
  • aptarkite apsaugos priemones ir jų svarbą, pabandykite jas užčiuopti, pamatyti ir pan.
  • pabandykite nusipiešti savo pinigus ar net nukopijuoti tikruosius ir palyginkite, ar pinigų leidėjų naudojamos priemonės yra veiksmingos;
  • drauge kurkite savo klasės ar šeimos pinigus su visais pinigams būdingais atributais.

Mokymasis per žaidimus

Sukūrus unikalią valiutą, vėliau panaudokite ją žaidžiant: klasėje ar namuose įrenkite savo improvizuotas parduotuvėles, jose apsipirkite, sumokėkite už prekes, gaukite grąžą.

Pinigų vertės suvokimas

Sekantis žingsnis – pinigų vertės suvokimas. Tam labai tinka monetų nuo 1 iki 10 centų panaudojimas. Kiekvienam vaikui duokite po saujelę monetų ir drauge jas ištyrinėkite, apžiūrėkite, pabandykite suskaičiuoti, kurių monetų turite daugiausiai. Vėliau jas sugrupuokite stulpeliais pagal vertę ar pagal aversuose pavaizduotus simbolius. Kitas etapas – įvardinkite reversuose esančius skaičius, drauge pabandykite juos sudėti ir apskaičiuoti turimų pinigų vertę.

Knyga 8-12 metų vaikams, kuri cituojama vadovėlyje.

Knygoje linksmai pasakojama kiemo draugų istorija apie šuniuko Debesėlio gelbėjimo planą, kurio fone aiškiai ir smagiai išdėstomos verslo peripetijos bei sąvokos.

,,Knyga, kuri padės vaikams pažvelgti į verslą kaip į galimybę tobulėti, paskatins kurti ateities planus. Knygos konsultantas -  ekonomikos analitikas, prof. Raimondas Kuodis.

,,Tai istorija ne apie pinigus. Apie vertybes. Atsakomybę. Tikslus ir jų siekimą. Apie tai, kaip atrandamos mus supančios galimybės ir tampama žmogumi, gebančiu pasirūpinti ne tik savimi, bet ir silpnesniu už save.“

dr. Elena Martinonienė

 

Kodėl svarbu organizuoti patyrimines veiklas?

Kūrybinių veiklų metu vaikai įgauna komandinio darbo, bendravimo, bendradarbiavimo, savo pozicijų derinimo įgūdžių. Geba pasiskirstyti tam tikrais vaidmenimis, juos atlikti ir pan. Taip pat tokios veiklos leidžia vaikams pabandyti, patirti, daryti klaidas, iš jų mokytis, priimti kūrybiškus sprendimus. Veiklų spektras – neribotas. Galima atlikti eksperimentus, bandymus, kurti, gaminti, statyti – svarbiausia kuo daugiau visko atlikti patiems vaikams, kad jie galėtų kaupti patirtį, mokytis iš jos.

Pristatymai

O kaip veiklų pristatymai? Taip, atliktų stebėjimų, bandymų pristatymai klasėje ar šeimoje – labai svarbus verslumo ugdymo etapas. Pasakojant apie idėją, jos įgyvendinimą, rezultatus, reflektuokite juos naudojantis 3P taisykle: pagirk, paklausk, patark. Taip vaikai mokysis viešai kalbėti, pristatyti savo idėjas, apibendrinti veiklą.

Dalinimasis

Šiame amžiuje taip pat labai svarbu suvokti ir dalinimosi svarbą. Todėl pyragų dienos ar kitos akcijos metu gaminkite savo kūrybos prekes, jas kuo geriau pristatykite, išreklamuokite, parduokite, o gautus pinigus panaudokite kilniam tikslui – pavyzdžiui vargingai gyvenančių šeimų vaikams nupirkite ir padovanokite batukus.

 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą