
Ar mokinys lengvai adaptuosis mokykloje, priklauso ne tik nuo jo klasės auklėtojo, bet ir nuo vaiko tėvų. Nepakanka tėvams tik lankytis klasės susirinkimuose. Jie turėtų bendradarbiauti su mokykla: užtikrinti vaiko parengimą mokyklai, punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą, bendrauti su mokyklos specialistais, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus ir kt. (žr. str. „Mokinio tėvų teisės ir pareigos“)
Mokyklos savivaldos organizacijos
Kiekviena mokykla turi parengusi mokyklos nuostatus, kuriuose apibrėžiamos tiek pedagogų, tiek mokinių ir tėvų teisės bei pareigos. Rekomenduojame su jais susipažinti.
Tiesa, svarbu paminėti, kad tėvai gali rimtai prisidėti prie ugdymo įstaigos valdymo. „Mokykloje gali veikti mokyklos savivaldos ir kitos institucijos – mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų)“, – tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas. Supažindiname su jomis.
Valdymo organas
|
Kas sudaro
|
Kokius klausimus sprendžia
|
Mokyklos taryba – tai svarbiausia mokyklos savivaldos organizacija, jungianti moksleivių, tėvų (globėjų), pedagogų bei socialinių partnerių atstovų ir mokyklos rėmėjų. atstovus. Jos pirmininkas negali būti mokyklos direktorius.
|
Tėvus renka visuotinis tėvų susirinkimas;
mokytojus – pedagogų taryba;
moksleivius – moksleivių susirinkimas;
|
Priima sprendimus dėl mokyklos ugdymo plano, pagilinto dalykų mokymo, papildomų atostogų, ir t.t.
|
Pedagogų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija, kuriai vadovauja mokyklos direktorius.
|
Mokyklos vadovybė, visi mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, bibliotekininkas, medicinos darbuotojai ir kiti ugdymą organizuojantys darbuotojai.
|
Priima nutarimus dėl programų, teminių planų rengimo, mokinių mokymo ir mokymosi bei užimtumo, prevencinių programų integravimo ir t.t.
|
Mokyklos tėvų komitetas – tai svarbiausia tėvų organizacija mokykloje, kuriai vadovauja mokyklos tėvų komiteto pirmininkas.
|
Klasių tėvų komitetų deleguoti pirmininkai.
|
Svarsto klasės tėvų pageidavimus, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir t.t.
|
Klasės tėvų komitetas – mokslo metų pradžioje mokinių tėvai išsirenka klasių tėvų komitetus
|
Išrinktieji klasės tėvai.
|
Kartu su klasės auklėtoja planuoja klasės tėvų susirinkimus, padeda spręsti organizacines klasės problemas ir pan.
|
Mokytojų patirtis
Paprašėme, kad savo patirtimi, norais ir viltimis pasidalytų patys klasės auklėtojai. Apklausėme vienos Vilniaus vidurinės mokyklos pedagogus. Visi auklėtojai sutartinai norėtų iš tėvų aktyvesnio domėjimosi savo vaikų gyvenimu mokykloje:
● kad šie palaikytų ryšius ne tik su klasės auklėtoju, bet ir su kitais dėstančiais mokytojais, patys jų ieškotų, skambintų jiems;
● kad aktyviai dalyvautų klasės susirinkimuose;
● kad kontroliuotų vaikų lankomumą ir pažangumą;
● kad reaguotų į pastabas ar kitus įrašus pažymių knygelėse;
● kad geranoriškai bendradarbiautų su auklėtojais visus mokslo metus, ne tik penktos klasės pradžioje;
● kad nepaliktų vienų auklėtojų organizuojant vaikų laisvalaikį, šventes, ekskursijas ar kitas išvykas.
Taigi, tėveliai, būkite drąsūs, iniciatyvūs, geranoriški – tai sėkmės laidas sudėtingame jūsų atžalų adaptavimosi procese. Mokykla laukia ir jūsų vaikų, ir jūsų pačių. Tik bendradarbiavimas gali sukurti tolerantišką, šiltą, saugią atmosferą augti ir skleistis mūsų vaikams.
Rasa Saulienė
Šaltinis: žurnalas “Penktokas“