Mama - tai angelas žemėje (nežinomas autorius)

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Laukimo stebuklas > Gimdymas > Po gimdymo: figūros ir mitybos balansas
Dalintis

Kaip moteris turėtų grįžti prie buvusio iki nėštumo savo svorio bei savų apimčių, pataria Vilniaus Lazdynų poliklinikos Moterų kon­sultacijos vedėja Stanislava Navickienė.
 
Ar dar primenama nėščiosioms į ligoninę atsinešti gabalėlį šokola­do?
Gimdymas yra labai sunkus fizinis dar­bas, prilyginamas lipimui į Everesto vir­šūnę. Tad šokoladas siūlomas kaip jėgas atstatantis produktas. Jį dažnai vartoja sportininkai ir studentai. Tačiau gimdyvei leidžiama suvalgyti tik vieną plytelę, nes šokoladas kietina vidurius, o po gimdymo beveik visos moterys skundžiasi šia problema. Po gimdymo moteris labai no­ri valgyti, tad suvalgyti galima ir duonos gabalėlį - rezultatas toks pats.
 
Ar rekomenduojama dieta pagimdžiusioms?
Moterys, per nėštumą priaugusios 11-12 kg, po gimdymo antrojo mėnesio pa­baigoje nereikalingo svorio atsikratys be dietos.
 
Kokią rekomenduojate mankštą?
Praėjus parai po gimdymo, kai mote­ris jau išsimiegojusi ir pailsėjusi, galima pradėti mankštą, tik svarbu nepervargti ir nepersistengti. Jei gimdymas buvo trau­muotas ar daryta operacija, dėl mankštos būtina pasitarti su palatos gydytoju.
Še­šias savaites po gimdymo netinka prati­mai, per kuriuos iki krūtinės reikia suriesti kojas, atsisėdus kelti abi kojas ir pan. Ne­galima daryti pratimų, sukeliančių skaus­mą.
 
Ar visada nuovargis, nemigos naktys, namų ruoša, šokinėjimas aplink mažąjj pyplį - geriausias rie­balų tirpiklis?
Deja, tai tiesa. Nors mes mamytėms, patariame nepervargti, prašome artimų­jų, kad jas labiau paglobotų. Tačiau tos, kurios lieka visą dieną vienos su vaiku - skalbia, lygina, gamina maistą, tvarko kambarius ir dar prižiūri kūdikį - „aptirps­ta" greičiau.
Bet ar verta visus rūpesčius sukrauti ant jaunos mamos pečių? Lepi­nama moteris, t.y. turinti auklę ar vyrą, ku­ris jai padeda, irgi sulieknėja, tik gal ko­kiu mėnesiu vėliau.
 
Ar krūtimi maitinančios moterys greičiau netenka papildomų riebalų?
Maitinančiai mamai per dieną siūloma vartoti 500 kalorijų daugiau nei prieš nėš­tumą. Jei nuo nėštumo turite nemažas rie­balų atsargas, galima valgyti ir mažiau, nes riebalai bus panaudoti pienui gaminti. Tad riebesnės moterys maitindamos kūdikį ga­li tikėtis sulieknėti.
 
Dažnai mamytėms rekomen­duojama valgyti produktus, neva skatinančius pieno gamybą: chal­vos, graikinių riešutų, kakavos.
Tai tukina, o tiek praktiškai, tiek teoriš­kai pieno nepadaugės. Pieno gamyba ne­priklauso nuo to, kiek suvalgysi chalvos. Tai net nepriklauso nuo krūtinės dydžio. Juk būna moterų su didele krūtine, o pie­no nė lašo.
O chalva - tai savęs apgaudi­nėjimas ir tukinimas, be to, per didelis sal­dumynų valgymas sumažina apetitą mais­tui, turinčiam būtinų maistingųjų medžia­gų.
 
Vienas daktaras nutukusių ma­myčių problemą aiškina šitaip: kad moteris per nėštumą pripranta val­gyti už du, o pagimdžiusi šito įpročio neatsisako.
Grįžkime į vaikystę. Labai dažnai ma­mos permaitina savo mergaites, grūda joms saldumynus, bandeles, kad, neduok Dieve, nebūtų liesesnės už kaimynų duk­ras. Paauglystėje mergaitės ištįsta, sulieknėja. Pastojusios valgo už penkis. Dar vi­sokie giminių padrąsinimai: valgyk už ke­lis, nieko nedirbk, vos ne kiaurą dieną var­tykis lovoje. Tada ir surenkami tie nerei­kalingi lašinukai, nuo kurių labai sunku išsivaduoti.
 
Mes mamytėms patariame valgyti dažnai ir ne po daug, nes greitai gali priprasti prie perpildytos lėkštės. O pagimdžiusios moterys vėl neatsisako kramsnoti, prisidengdamos tuo, kad turi maitinti kūdikį. Iš tikrųjų reikia valgyti tik truputį daugiau. O ką daro moterys, kai susinervina? Dažniausiai bėga į virtuvę ko nors pakramtyti.
 
Koks, Jūsų manymu, efektyviau­sias būdas sulieknėti?
Mankšta ir nepersivalgymas. Mano pa­čios patyrimas neparemtas medicina. Kai laukiausi pirmo vaiko, man padovanojo labai gražų ir platų žalią amerikietišką chalatą. Po gimdymo atrodžiau nekaip, tad mielai su tuo chalatu vaikščiojau na­muose. Po antro gimdymo tas chalatas vėl buvo tarsi mano figūros slėptuvė - jis pla­čiai ir gražiai „krito", paslėpdamas visus riebalėlius...
Bet vieną kartą jį sukarpiau ir pasiuvau vaikams užtiesaliukų. Šitaip pati išsivada­vau iš vadinamosios slėptuvės. Ir tai pri­vertė mane imtis griežtesnių lieknėjimo priemonių.
 
Kalbėjosi Jūratė Jadkonytė

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą