Mama - tai angelas žemėje (nežinomas autorius)

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mažylis > Maitinimas > Kaip paskatinti vaikus valgyti sveiką maistą?
Dalintis

Gerai tiems tėvams, kurių vaikai mielai užkandžiauja morkas bei salierų stiebelius ir nesuraukia nosies ant stalo išvydę garuojančią keturių grūdų košę, šviežių daržovių salotas ar dubenėlį maistingos sriubos. O kaip elgtis tiems tėveliams, kurių vaikai, tarsi laikydamiesi konspiracinės nevalgių vaikų draugijos įžado, griežtai atsisako valgyti sveiką, pilnavertį maistą?
 
Kai kalbama apie vaiko mitybą, vienas dažniausių patarimų, kurio sulaukia tėveliai, skamba taip: „Jei norite, kad jūsų vaikas valgytų sveiką maistą, maitinkitės sveikai patys.“ Toks patarimas ne iš piršto laužtas – vaikas tikrai nesusiformuos sveikos mitybos įgūdžių, jei tėvai ir kiti šeimos nariai valgys daug beverčio, nesubalansuoto maisto. Pavyzdys užkrečiamas. Tačiau tai nereiškia, kad sveikai besimaitinančių tėvų vaikai visada noriai valgo daržovių ir kitus sveikuoliškus patiekalus. Ir sveikuoliams tėvams kartais nusvyra rankos bebandant įkalbėti vaiką išgerti morkų sulčių, valgyti daržovių troškinį ar salotas. Atrodytų, tarsi vaikai sutartinai nemėgtų sveiko maisto.
 
Bet ar tikrai taip yra? Anot dietologės Rebeccos Hardy, tai nėra tiesa, tačiau norint paskatinti vaikus valgyti sveiką maistą tėveliams reikia kantrybės, nuoseklumo ir kūrybiškumo. Štai keletas dietologų ir psichologų patarimų, kaip tai padaryti.

Tai skanu!
 
Nekalbėkite prie vaikų, kaip jūs vargstate nesėkmingai bandydami įpiršti sveiką maistą. Venkite tokių frazių, kaip „šitas vaikas sveiko maisto nevalgo“ arba „vaikams patinka tik picos ir traškučiai“, kitaip tai gali tapti išsipildančiomis pranašystėmis – vaikas suvoks, kad taip yra ir kitaip būti negali. Geriau kaip tik garsiai pasidžiaukite, kad sūnus neseniai atrado, kokios skanios yra morkos, arba kaip smagu eiti kartu pirkti vaisių į turgų (ar priskinti jų sode) ir drauge juos valgyti.
 
Netradiciniai deriniai
 
Jeigu vaikas nemėgsta ragauti naujų patiekalų ir apskritai į naują maistą žiūri įtariai, pasiūlykite jį valgyti kartu su jau pažįstamu, mėgstamu maistu. Kartais vaikai ir patys užsinori valgyti bananą kartu su mėsos kukuliu ar į daržovių sriubą sugalvoja įsimesti sausų pusryčių. Nestabdykite jų, tegul jie eksperimentuoja, nebent būtų akivaizdu, kad nuo neįprasto derinio susuks pilvuką. Po tokio eksperimento kitą kartą galbūt jis nebevengs mėsos kukulių ar daržovių sriubos be eksperimentinių pagardų.
 
Į turgų – drauge
 
Tegul vaikai kiek galima dažniau dalyvauja tiek perkant maisto produktus (jei gyvenate kaime, tai auginant juos), tiek ruošiant valgį. Kai renkatės produktus parduotuvėje, paklauskite vaiko (net jei jis visai mažas), kurias kruopas geriau pirkti, kuris pakelis pieno jam labiau patinka. Ruoškite valgį kuo dažniau drauge – leiskite vaikams gaminimo metu išsiterlioti, bandyti (net jei ir nelabai pavyksta). Tegul tam tikri valgio ruošimo darbeliai, kuriuos jie mėgsta atlikti, priklauso tik jiems. Pavyzdžiui, sudėti nuskustas bulves į puodą ir užpilti vandeniu arba suberti makaronus (jums prižiūrint). Vaikai taip pat gali (ir turėtų) mokėti serviruoti stalą – dar ikimokyklinukai paprastai noriai imasi ir puikiai susidoroja su šia užduotimi.
 
Ragaukime
 
Paraginkite vaikus paragauti naujų patiekalų ar maisto produktų, net ir tų, kurių jie jau seniai atsisakė valgyti. Vaikams patinka sakyti, kad jie nemėgsta tam tikro patiekalo, nors nėra jo net ragavę. Jeigu sakote vaikui „tik paragauk, galėsi nevalgyti, jei nepatiks“, tai ir laikykitės savo žodžio, primygtinai nesiūlykite valgyti to maisto, kurio vaikas paragavo ir daugiau nenori. Duokite vaikui pauostyti maisto produktų, prieskonių, arbatos, kavos. Atkreipkite dėmesį į jų aromatą. Drauge pabandykite apibūdinti aromatą, ką jis primena.
Pjaustydami daržoves, atkreipkite vaikų dėmesį, kokios jos gražios, pasakokite apie daržoves ir kitus produktus, kaip jie augo, kaip atkeliavo iki mūsų.
 
Sutartis
 
Būna, ateina laikas, kai vaikas pradeda nemėgti daugelio patiekalų, kuriuos paprastai gaminate ir iki šiol jis valgydavo noriai. Tokiu atveju leiskite jam išsirinkti du ar tris patiekalus, kurių jis gali nevalgyti. Pagaminę šiuos patiekalus ir neraginkite jų valgyti, vietoj jų jis gali suvalgyti ką nors kita. Galite net surašyti sutartį, kad, pavyzdžiui, Matas Karaliūnas nuo šiol turi teisę tris mėnesius nevalgyti baklažanų troškinio ir perlinių kruopų sriubos. Abu pasirašykite ir uždėkite „antspaudą“. Po trijų mėnesių sutartį galite sudaryti iš naujo, galbūt jau dėl kitų patiekalų. Vaikas atsipalaiduos, nes žinos, kad turi teisę atsisakyti kažką valgyti ir dėl to nebus supeiktas. Taip pat jis įsipareigoja suvalgyti kitų patiekalų bent nedidelę porciją.
 
Nepersistenkite
 
Kartais tėvai būna taip susirūpinę sveika mityba, kad vaiko, valgančio bandelę ar ledus, vaizdas kelia jiems šiurpulį. Dietologė Karen Bali drąsina: „Jeigu 75 % vaikų maisto raciono sudaro sveikas, pilnavertis maistas, tai puiku. Likusius 25 % jie jau kaip nors išgyvens.“
 
Tekstas Egidijos Šeputytės-Vaitulevičienės.

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą