Nutirpus sniegui ir atėjus pavasariui vairuotojų pečius pradeda slėgti dar vienas rūpestis – padangų keitimas. Norint užtikrinti eismo dalyvių saugumą, Lietuvoje žiemos metu yra privaloma naudoti atitinkamas padangas, o ir protektoriaus gylis žieminėms padangoms turi būti ne mažesnis nei 3 mm, o vasarą – ne mažesnis nei 1,6 mm. Tačiau, kada keisti padangas į vasarines?
Kiekvienais metais laikai tie patys
Lietuvoje yra nurodyta, kad vairuotojai žiemines padangas į vasarines gali keisti nuo balandžio 1 d., o jeigu padangos yra dygliuotos, jas būtina pakeisti iki balandžio 10 d. Tuo tarpu, vasarines padangas į žiemines pakeisti reikia iki lapkričio 10 d.
Vairuotojai dažnai naudojasi tuo, kad net ir vasarą automobilį galima eksploatuoti su žieminėmis padangomis – tereikia, kad jos būtų be dyglių. Įprastai, taip siekiama sutaupyti – žiemai nebetinkamos padangos sunaudojamos vasarą. Tačiau, tai nėra geras sprendimas, kadangi padangų dizainas ir struktūra skiriasi.
Kodėl apskritai kasmet reikia keisti padangas?
Žieminės ir vasarinės padangos skiriasi įvairiais aspektais, todėl jų naudojimas netinkamu sezonu gali būti pavojingas.
Vasarinės padangos yra sukurtos eksploatavimui aukštesnėje nei 7°C temperatūroje. Jų mišinys yra kietesnis siekiant užtikrinti atsparumą aukštai temperatūrai, o protektoriuje matomi platesni išilginiai kanalai vandeniui sklaidyti.
Žieminės padangos skirtos naudojimui žemesnėse nei 7°C temperatūrose. Minkštas mišinys išlieka elastingas per speigus, o grubus protektorius ir gausybė smulkių griovelių gerai sukimba su sniegu bei ledu.
Taigi, nusprendę žiemines padangas eksploatuoti vasarą turėkite omeny, kad rizikuojate prarasti sukibimą padangoms įkaitus, o protektoriaus dizainas nėra optimalus.
Nenorintiems keisti – universalios padangos
Universalias padangas Lietuvoje leidžiama naudoti visus metus. Tiek jų mišinys, tiek protektorių dizainas yra taikantis į patį vidurį, todėl žiemą jos nebus tokios geros kaip žieminės, o vasarą jos neprilygs vasarinėms padangoms. Vis dėlto, jeigu retai susiduriate su ekstremaliomis eismo sąlygomis arba retai leidžiatės į tolimas keliones automobiliu – jums tikrai pakaks universalių padangų. Tačiau, net ir išvengę kasmetinio montavimo turėtumėte bent kartą metuose nuvažiuoti perbalansuoti ratus!
|