Dorinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje yra viena iš esminių sričių. Jos tikslas – ugdyti moraliai mąstančią ir veikiančią asmenybę. Jau pirmosiomis rugsėjo dienomis tėvams teks pasirinkti, ko mokysis jų vaikas: etikos ar tikybos. Tai laisvai pasirenkamos disciplinos.
Neretai tėveliai klysta manydami, kad tik tikintiesiems verta rinktis tikybą. Abi disciplinos yra pažintinės. Šių dalykų pamokas sieja bendrosios žmogaus vertybės, jos padeda ugdyti elgesio, įpročių, įgūdžių, emocinių išgyvenimų dermę.
Skiriasi šios disciplinos tuo, kad etikos pamokos yra nekonfesinės. Jos grindžiamos humanistine žmogaus ir gyvenimo samprata. Etikos pamokose moksleivių dorinė sąmonė brandinama remiantis tradicinėmis krašto ir bendrosiomis žmogaus vertybėmis.
Tikybos mokymas yra konfesinis – jį vykdo Bažnyčios įgalioti asmenys, remdamiesi Katalikų bažnyčios doktrina ir Šventojo Sosto rekomendacijomis. Šio mokymo tikslas – padėti mokiniams pažinti krikščioniškas vertybes ir paskatinti jomis grįsti savo asmeninį bei bendruomeninį gyvenimą. Itin akcentuojamas etinių, egzistencinių, socialinių, kultūrinių klausimų svarstymas tikėjimo šviesoje.
Tikybos pamokos neturi paskirties parengti mokinius sakramentams ar dalyvauti religinėse apeigose. Netikintys moksleiviai, lankantys tikybos pamokas, per jas privalo bent kultūriniu lygmeniu susipažinti su krikščionių tikėjimo esme, krikščioniškąja etika, Bažnyčios sandara, jos mokymo bei šventimo pagrindais, taip pat su kitomis religijomis.
Beje, kiekvienų metų rugsėjį vaikas gali etiką pakeisti tikyba, ir priešingai – tikybą etika.
Rasa Saulienė
|