Mama - tai angelas žemėje (autorius nežinomas).

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mokinukas > Vaikas ir aplinka > Ką privalo žinoti tėvai apie... namų darbus
Dalintis

  • Pirmoje klasėje ir antros klasės pirmąjį pusmetį namų darbai visai neužduodami. Bendrosios programos ir išsilavinimo standartai yra parengti taip, kad vaikas užsibrėžtą tikslą pasiektų palengva per dvejus metus. Taip yra dėl to, kad tokio amžiaus vaikas negali dirbti pernelyg daug, minėta higienos norma yra pagrįsta vaiko fizine, psichine raida. Antros klasės antrajame pusmetyje vaikams gali būti skirti namų darbai maždaug dešimčiai minučių per dieną.
 
  • Mokytojo reikalavimas pasirašyti sutikimą, suteikiantį jam teisę užduoti namų darbus mokiniams pirmoje-antroje klasėje, yra neteisėtas. Pasirašydami tokį raštą tėvai sutinka, kad jų vaiko atžvilgiu būtų pažeisti teisės akto – higienos normos – reikalavimai, kuriais siekiama apsaugoti jų vaiko sveikatą.
 
  • Individualiais atvejais, kai mokytojas mato, kad konkrečiam vaikui, net ir pirmoje –antroje klasėje, reikalingi kažkokie pratimai, užduotėlės, kurios lavintų tam tikrą jo gebėjimą, pavyzdžiui atmintį, gebėjimą susikaupti ar ranką,  mokytojas gali pasiūlyti jam atlikti užduotėlę, tačiau tai turi padaryti taip, kad vaikas nepasijustų kažkuo atsiliekantis nuo bendraamžių ir ją priimtų kaip savotišką žaidimą, pramogą. Vaikas neturi pajusti krūvio, pervargti, nes tuomet rezultato vis vien nebus.
 
  • Namų darbų užduotims trečioje ketvirtoje klasėje turi būti skiriama viena valanda. Penktoje-šeštoje klasėje mokinys prie namų darbų vidutiniškai turėtų užtrukti pusantros valandos, septintoje-aštuntoje – jau dvi, devintoje–dvyliktoje klasėje mokinys namų darbams turėtų skirti dvi su puse valandos.
 
  • Visos šios normos yra apskaičiuotos vidutinių gebėjimų vaikui, taigi, gabesnis, greitesnis vaikas tą patį namų darbą atliks per trumpesnį laiką, mažiau gabus ar tiesiog lėtesnis – užtruks ilgėliau.
 
  • Atostogoms namų darbai neužduodami visų klasių mokiniams.
 
  • Atlikdamas namų darbą vaikas turi kažko išmokti, pasiekti mokytojo užbrėžtą tikslą. Mokiniui turi būti aiški atliekamo darbo prasmė. Atlikdamas mokytojo paskirtą užduotį jis taip pat mokosi analizuoti, pasiaiškinti, dirbti savarankiškai, ieškoti informacijos, būti atsakingas, pareigingas, tikslingai panaudoti laiką.
 
  • Jei mokinys ilgą laiką stropiai atlieka namų darbus, tačiau jų mokytojas neįvertina, neaptaria, ilgainiui mokinys praras motyvaciją tuos namų darbus daryti ir išvis mokytis. Tėvai gali ir turi pasidomėti, kokia yra namų darbų vertinimo sistema mokykloje, ar mokytojai tikrai patikrina, kaip mokiniui pavyko jį atlikti, ar tik kontroliuoja ,,atlikta-neatlikta“. Tėvai gali aptarti su mokytojais, kad namų darbai turi būti įvertinami bent jau periodiškai, pavyzdžiui, parašomas bendras pažymys už tris ar penkis atliktus namų darbus.
 
  • Rekomenduojamos mokykloje literatūros sąrašas pagrindinėje mokykloje (iki 11 klasės) yra tik rekomenduojamas sąrašas. Skaityti mokytojo nurodytas knygas taip pat yra darbas ir krūvis, jei toji knyga mokiniui yra tuo metu nepatraukli, neįdomi, nesuprantama. Kas kita, jei mokinys rekomenduotą knygą skaito laisvalaikiu, su malonumu, ji jam yra įdomi ir skaitoma savanoriškai, tuomet toks skaitymas nebesudaro krūvio mokiniui ir jo nevargina. Priverstinai ,,sukišdami“ vaikui net ir pačią geriausią literatūrą galime pasiekti visiškai priešingo rezultato, ,,užmušti“ pomėgį skaityti.
 
  • Jei mokinys prie namų darbų užtrunka daug ilgiau nei numatyta, tėvai gali ir turi pasidomėti, ar tai tik jų vaiko ar visos klasės problema. Tai galima padaryti pasikalbant apie tai su kitų tos klasės vaikų tėvais. Jei problema individuali, ją reikia spręsti padedant vaikui susitvarkyti dienotvarkę, atsisakant mažiau reikalingų veiklų, dėl šių problemų galima pasitarti su mokyklos ar pedagoginės-psichologinės tarnybos specialistais. Jei su pernelyg dideliais namų darbų krūviais susiduria visa klasė, susitelkę tėvai turi kalbėtis apie tai su klasės auklėtoja, dalykų mokytojais, jei reikia – su mokyklos vadovais.
 
  • Jau yra mokyklų, kuriose apribojant mokymosi krūvius mokytojai išmokę dirbti komandoje ir kontrolinius bei namų darbus derinti tarpusavyje. Vienas iš būdų - specialūs naudojami grafikai kontroliniams darbams bei grafikai, kuriuose žymimas laikas konkretaus dalyko namų darbui atlikti. Tarkim, pirmadienį lietuvių kalbos mokytojas pasižymi trisdešimt minyčių, matematikos – dar tiek, užsienio kalbos – dvidešimt, kiti dar po dešimt-dvidešimt ir taip susidaro nustatytos pagal vaiko amžių valandos namų darbams. Tinkamas mokiniui krūvis pasiekiamas ir labiausiai priklauso nuo mokytojų gebėjimo dirbti išvien.
 
  • Mokinių mokymosi krūvių bei jiems skiriamų namų darbų užduočių kontrolę organizuoja ir vykdo mokyklos direktorius, todėl jis yra ir atsakingas, jei jo vadovaujamoje mokykloje mokytojai nesilaiko nustatytų reikalavimų.
 
 Elena Mačiūtė

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



Data: 2012-05-28 10:05:10


 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą