Mama - tai angelas žemėje (nežinomas autorius)

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mokinukas > Vaikas ir aplinka > Ką veiksime po pamokų?
Dalintis

Pirmokams pamokos baigiasi apie 11.30 val. Taigi po pamokų mažieji mokinukai turi nemažai laisvo laiko. Tėvams, ypač dirbantiems, rūpi, ką jų atžala veiks po pamokų: ar saugiai grįš namo, ar papietaus, ar paruoš pamokas, ar nesėdės visą popietę prie televizoriaus arba kompiuterio.
Reikėtų apgalvoti iš anksto, kuo vaikas po pamokų galėtų užsiimti. Pirmiausia vertėtų pasidomėti, kokia popamokinė veikla organizuojama mokykloje.
 
Pailgintos dienos grupė
Kai kuriose mokymo įstaigose veikia pailgintos dienos grupės pradinukams, jose tėvų pageidavimu vaikus prižiūri ir užima mokytoja. Tai ypač patogu tiems tėvams, kurių vaikais negali pasirūpinti auklė, vyresni broliai, seserys ar seneliai. Tėvams ramu, nes mokykloje vaikai turi su kuo pabendrauti, gali pažaisti lauke, papietauti, paruošti pamokas etc.
 
Tokių grupių darbo laikas ir mokestis už jas skirtingose mokyklose įvairuoja. Pailgintos dienos grupės dažniausiai dirba iki 17–18 valandos, kai kurios – trumpiau. Tėvai turi mokėti arba už vaiko praleistas grupėje valandas arba už visą praleistą popietę. Mokestis už pietus skaičiuojamas atskirai.
Ilona Kuprienė, Klaipėdos Sendvario pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė, mano, kad pailgintos dienos grupės tinka ne visiems vaikams. Pavyzdžiui, netinka tiems, kurie greitai pavargsta.
 
„Pailgintos dienos grupės pirmiausia reikalingos tėvams dėl jų užimtumo, – sako pedagogė. – Tačiau vaikams tokios grupės taip pat būna naudingos: mokytoja paaiškina sudėtingesnes užduotis, duoda lavinamųjų pratimų, vaikai gali pabaigti tai, ko nespėjo klasėje, mokosi netrukdyti vieni kitiems, plečiasi jų akiratis. Gerai yra tai, kad jie nesėdi vieni namuose, o yra prižiūrimi.“
 
Į būrelį su malonumu
Mokytoja I.Kuprienė yra už popamokinę veiklą, jeigu leidžia vaiko sveikata: „Kadangi pirmokai patiria ir taip daug pasikeitimų, reikėtų atsižvelgti į tai, ar jiems dar reikia poilsio, miego dienos metu. Jeigu ne – tuomet, žinoma, vaikams patartina lankyti būrelius.
Pradinukui pakanka 2–3 pamokėlių (1–1.30 val. trukmės) per savaitę. Lankant būrelius, plečiasi vaikų akiratis, supratimas, tobulėja bendravimo, socialiniai įgūdžiai, ugdomas savarankiškumas. Mokinukai ima domėtis ne tik būrelio veikla, bet ir kitais dalykais. Vaikams taip pat svarbu, kad jie gali pasigirti kažkur dalyvavę, kažką laimėję – atsiranda pasitikėjimas savo jėgomis“.
 
Grigiškių pradinės mokyklos psichologė Norūna Grybienė pataria tėvams skatinti savo vaikus lankyti būrelius: „Tai ne tik maloni veikla ir laisvalaikio praleidimas, bet ir tam tikrų įgūdžių tobulinimas, galimybė gauti daugiau žinių. Veiklą vaikai renkasi patys pagal savo charakterį ir pomėgius. Ramesnio būdo mokinukai paprastai mėgsta dailės ar muzikos būrelius, o fizinė veikla, pvz., sporto ir šokių būreliai, patinka aktyvesniems“.
 
Ne tokius veiklius mokinius, anot psichologės, taip pat reikėtų įtraukti į veiklą: „Svarbiausia, kad jie gerai jaustųsi ir per greitai neprarastų susidomėjimo, todėl jiems nereikėtų duoti rungtyniavimo užduočių.
Pirmokai dažniausiai patys labai noriai įsitraukia į bet kokią veiklą, vyresnius pradinukus reikia paraginti. Tą patį būrelį paprastai gali rinktis ir pirmokas, ir ketvirtokas, tik užduotys jiems būna skirtingos – pritaikytos pagal amžių ir fizines galimybes. Pavyzdžiui, tinklinio būrelyje pirmokas tiesiog žaidžia su kamuoliu, o ketvirtokas jau išmano žaidimo taisykles. Dailės būrelyje pirmokas mokosi taisyklingai laikyti teptuką“.
 
Renkantis būrelį mokytoja I. Kuprienė pataria atsižvelgti į vaiko temperamentą: „Juk judrus vaikas greičiausiai nenorės piešti dailės būrelyje. Kartais tenka mokinukui patarti, padėti pasirinkti tinkamiausią. Žinoma, geriau jį lankyti mokykloje. Čia pažįstama aplinka, ir tėveliai gali būti ramūs, jie žino, kur jų vaikas ir kad jis saugus“.
 
Mokykliniai būreliai iš mokinio krepšelio
Papildomojo ugdymo institucijos – tai muzikos, sporto, meno, dailės mokyklos, choreografijos, saugaus eismo bei kitų veiklos krypčių centrai. Mokesčių dydis ir tvarka juose yra labai įvairūs, skirtinguose Lietuvos rajonuose mokesčiai svyruoja vidutiniškai nuo kelių iki 60 Lt per mėnesį.
Nustatyta ir mokesčio lengvatų tvarka (našlaičiams, daugiavaikių šeimų vaikams, globos namų auklėtiniams, socialiai remtinų šeimų atžaloms, ypač gabiems vaikams). Tuo tarpu už būrelius mokyklose mokėti nereikia –jiems skiriamos lėšos įskaičiuotos į mokinio krepšelį.
 
Tad, pasibaigus pamokoms, vaikai gali toliau lavinti savo gabumus bei turiningai leisti laisvalaikį įvairiuose būreliuose. Įdomu ir tai, kad prasminga ir tinkamai organizuota popamokinė veikla, ypač meno būreliai, yra vienas iš gerus mokinių mokymosi rezultatus skatinančių veiksnių. Tai patvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos atliktas tyrimas.
 
Lina Karalevičienė
Šaltinis: žurnalas „Pirmokas“

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą