Mama - tai angelas žemėje (autorius nežinomas).

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mokinukas > Vaikas ir aplinka > Mokinio tėvų teisės ir pareigos
Dalintis

Anksčiau visa atsakomybė už išsilavinimą, tobulėjimą ir auklėjimą buvo permesta ant mokyklos pečių. Šiandien ši atsakomybė dalijama po lygiai – mokymo įstaigai ir tėvams. Tačiau vis dar pasitaiko, kad šios dvi vaiko gyvenime svarbiausios „institucijos“ nesusikalba. Tad ko šiandien vieni iš kitų tikisi tėvai ir mokykla? Ar pakanka tėvams tik lankytis klasės susirinkimuose? Kokios yra tėvų ir mokytojų teises bei pareigos? Visa tai pagal LR švietimo ir mokslo ministerijos rekomendacijas yra numatyta kiekvienos mokyklos nuostatuose.
 
Auklėtojas – pirmasis pagalbininkas
Ar penktokas lengvai adaptuosis mokykloje, priklauso nuo jo klasės auklėtojo. Tai yra tas žmogus, kuris lydės vaiką ilgą, o gal net ir visą – aštuonerių metų – mokymosi laikotarpį. Švietimo sistema kelia didelius reikalavimus šioms pareigoms. „Per vieną dieną tenka pabūti aktoriumi, draugu, slauge ir gydytoju, treneriu, pamestų daiktų ieškotoju, pinigų skolintoju, psichologu, tėvu, politiku ir paslapčių saugotoju“, – taip apie mokytoją rašo John W. Shalter knygoje „Atgaiva sielai“.
 
Taigi klasės auklėtojas turi atlikti ne vieną vaidmenį, jam priskiriama daug veiklos barų ir pareigų. Jis ne tik rūpinasi  auklėtinių mokymosi procesu, jo rezultatais bei tinkama aplinka, bet ir auklėtinių sveikata, sauga, poilsio organizavimu, dokumentų tvarkymu ir t.t. O kur dar bendradarbiavimas su tėvais.
Tai ne tik klasės tėvų susirinkimų organizavimas. Klasės auklėtojas turi domėtis ir opiomis mokinių šeimų (ypač asocialių) problemomis. Jei reikia, padėti sudėtingose situacijose, siekti tėvų ir vaikų tarpusavio supratimo ir t. t.
 
Vaikų lavinimu turėtų rūpintis ne tik mokykla
Šeima ir mokykla – dvi svarbiausios vaiką ugdančios „institucijos“. Apie šeimos pareigas ir atsakomybę už sėkmingus vaikų pasiekimus mokykloje yra sakoma: „Vaikų lavinimu turėtų rūpintis ne tik profesionalūs specialistai, bet ir tėvai. Kad šie deramai atliktų savo vaidmenį, jiems reikia paramos.“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 9 d. nutarimas „Dėl socialinių ir pedagoginių vaikų mokymosi sąlygų sudarymo programos ir bendrojo ugdymo modernizavimo programos patvirtinimo“).
 
Iš tikrųjų šiandien kiekviena mokykla siekia sudaryti palankias sąlygas įgyvendinti tėvų pedagoginiam-psichologiniam švietimui – į mokyklas kviečiami įvairių sričių specialistai. Beveik kiekviena mokymo įstaiga turi ar siekia turėti psichologą, galintį padėti mokiniui atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis. Tas pats psichologas gali konsultuoti ir tėvus bei klasės auklėtojus.
Socialinis pedagogas padeda šalinti problemas, dėl kurių vaikas negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti, užtikrina jo saugumą ugdymo įstaigoje, padeda joje adaptuotis.
 
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas numato tėvų teises gauti įvairią pagalbą iš mokyklos, tačiau apibrėžia ir jų pareigas:
● užtikrinti punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą;
● sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
● bendradarbiauti su mokyklos vadovu, kitu švietimo teikėju, mokytojais, kitais specialistais, teikiančiais specialiąją psichologinę, socialinę pedagoginę pagalbą, sveikatos priežiūrą, sprendžiant vaiko ugdymosi klausimus;
● kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį. Užtikrinti vaiko parengimą mokyklai, jo mokymąsi pagal ugdymo programą.
 
Sutartis su mokykla
Kiekviena mokykla ir tėvai pasirašo vaiko priėmimo į mokyklą sutartį. Ja švietimo tiekėjas ir tėvai sutaria, kad vaikas bus mokomas pagal pagrindinio, vidurinio ar kitokią ugdymo programą, kad mokykla pagal galimybes sudarys sąlygas tenkinti jo saviraiškos poreikius.
 
Mokykla ir tėvai įsipareigoja dėl atsakomybės už vaiką. Pavyzdžiui, mokykla įsipareigoja užtikrinti tinkamas mokymosi sąlygas, saugumą ugdymo procese, kokybišką ugdymo programos vykdymą. Taip pat suteikti psichologinę, socialinę, pedagoginę, medicininę pagalbą ir t.t. Sutartyje aptariamos svarbiausios mokyklos darbo tvarkos taisyklių nuostatos. Numatoma, kaip mokykla atsižvelgs į tėvų pageidavimus dėl ugdymo proceso organizavimo.
 
Tėvai įsipareigoja užtikrinti vaiko punktualų ir reguliarų mokyklos lankymą, informuoti mokyklą vaikui susirgus, domėtis vaiko ugdymo rezultatais ir pan. Sutartis pasirašoma iki pirmos mokymosi dienos. Prieš pasirašant rekomenduojame atidžiai perskaityti. Sutarties pavyzdį galima rasti internete www.smm.lt/ugdymas/bendrasis.
 
Rasa Saulienė
Šaltinis: žurnalas “Penktokas“

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą