Mama - tai angelas žemėje (autorius nežinomas).

 
    Konkursai      Klausk specialisto       KNYGYNĖLIS      Naujienos      Liniuotės      Forumas     
 
Straipsniai
Laukimo stebuklas

Kūdikis

Mažylis

Darželinukas

Mokinukas

Lavinimas

Mamos kampelis

Jis ir Ji

Sveikata nuo A iki Ž

Auksarankių studija

Susitikime virtuvėje

Nori tikėk, nori ne

Pranešimai spaudai

 
 
Naujausia konkurso nuotrauka

VISI KONKURSAI >>>

 
 
Kiek vaikui dienų?
 
Draugai

 
 
 

 
 

 
 
 

Mamos kampelis > Pasirūpink savimi > Koks yra kūno svoris normalus?
Dalintis

Mokslininkai nurodo, kad svoris, kaip ir ūgis, taip pat paveldimas, tačiau šis rodiklis labiau nei ūgis priklauso nuo išorinių veiksnių, ypač nuo mitybos. Jeigu žmogus sunaudoja mažiau energijos, nei jos gauna su maistu, svoris mažėja, jei daugiau – didėja.
 
Suaugusi moteris savo kūno svorį gali įvertinti pagal kūno masės indeksą (KMI). Jis apskaičiuojamas pagal formulę:
                                                                           svoris (kg)
                                                            KMI = ―――――― .
                                                                             ūgis2 (m)    
         Jeigu:
 
·        KMI < 18,5  - kūno svoris nepakankamas, yra rizika susirgti tam tikromis ligomis dėl maisto trūkumo;
 
·        Jeigu   KMI lygus nuo 18,5 iki 24,99 – kūno svoris normalus, rizika susirgti minimali;
 
·        KMI lygus nuo 25 iki 29,99 – yra nežymus antsvoris, rizika susirgti dar nedidelė, bet jau būtina susirūpinti savo svoriu ir mityba;
 
·        KMI ≥ 30 – nutukimas, dėl netinkamos mitybos yra didelė rizika susirgti medžiagų apykaitos, širdies ir kraujagyslių, virškinimo bei kitomis ligomis.
 
            Pavyzdžiui, moters kūno svoris 68 kg, ūgio kvadratas 1,7 m x 1,7 m = 2,89 m2.
Kūno svorį 68 kg padalijus iš ūgio kvadrato 2,89 m2, gaunamas kūno masės indeksas – 23,5.  Taigi, šiuo atveju kūno svoris normalus.
           
 Moterų normalaus ir idealaus kūno svorio reikšmės pateiktos 1 lentelėje, moterų maksimalaus normalaus kūno svorio reikšmės pateiktos 2 lentelėje
 
            1 lentelė.   Moterų normalus ir idealus kūno svoris (kg)
 
Ūgis
(cm)
Normalus moters kūno svoris

Idealus moters

kūno svoris
140
40
34
145
45
38,2
150
50
42,5
155
55
46,7
160
60
51
165
65
55,2
170
70
59,5
175
75
63,7
180
80
68
185
85
72,2
190
90
76,5
195
95
80,7
200
100
85
 
 
 
            2 lentelė.  Moterų maksimalus normalus kūno svoris (kg) pagal ūgį ir amžių
 

Ūgis

(cm)
Amžius (metai)
20 - 29
30 - 39
40 - 49
50 - 59
60 - 69
148
48,4
52,3
54,7
53,2
52,2
150
48,9
53,9
56,5
55,7
54,8
152
51,0
55,0
59,5
57,6
55,9
154
53,0
59,1
62,4
60,2
59,9
156
55,8
61,5
66,0
62,4
60,9
158
58,1
64,1
67,9
64,5
62,4
160
59,8
65,8
69,9
65,8
64,6
162
61,6
68,5
72,2
68,7
66,5
164
63,6
70,8
74,0
72,0
70,0
166
65,2
71,8
76,5
73,8
71,5
168
70,5
76,2
79,6
77,9
76,0
170
69,2
75,8
79,8
76,8
75,0
172
72,8
77,0
81,7
77,7
76,3
174
74,3
79,0
83,7
79,4
78,0
176
80,8
83,3
86,0
84,1
81,9
178
78,2
82,4
86,1
82,4
80,9
180
80,9
83,9
88,1
84,1
81,6
182
83,3
87,7
89,3
86,5
82,9
184
85,5
89,4
90,9
87,4
85,8
186
89,2
91,0
92,9
89,6
87,3
188
91,8
94,4
95,8
91,5
88,8
190
92,3
96,6
97,4
95,6
92,9
 
          Dėl per didelio maisto suvartojimo moteris gali nutukti.
 
            Nutukimas – per didelis riebalų susikaupimas riebalinėse ląstelėse ar (ir) riebalinių ląstelių skaičiaus padidėjimas organizme, kuris yra žalingas sveikatai.
            Nutukusios moterys žymiai dažniau serga širdies ir kraujagyslių ligomis, cukriniu diabetu, sąnarių artrozėmis, tulžies pūslės akmenlige, tam tikrų atskirų lokalizacijų storosios žarnos, gimdos vėžinėmis ligomis. Nutukimas dažniausiai atsiranda dėl nesubalansuotos mitybos ir mažo fizinio aktyvumo. Didesnė tikimybė nutukti būna tam tikrais gyvenimo periodais -  moterims menopauzės metu ar nėštumo metu.
            Nutunkama, kai valgoma per daug, o dirbama, judama, sportuojama per mažai. 70% nutukusių žmonių maisto rezorbcija (pasisavinimas)  yra intensyvesnė negu normalaus svorio žmonių.
            Yra skiriami 3 nutukimo laipsniai:
 
·        pirmojo laipsnio (Io) nutukimas (antsvoris) yra nedidelis, KMI lygus nuo 25 iki 29,9;
 
·        antrojo laipsnio (IIo)  nutukimas vidutinis,  KMI lygus nuo 30 iki 39,9;
 
·        trečiojo laipsnio (IIIo)  nutukimas didelis,  KMI ≥ 40.
 
Nutukimas dažniausiai atsiranda dėl netinkamos mitybos ir mažo fizinio aktyvumo. Todėl, greta sveikos mitybos taisyklių, būtina paminėti, kad labai svarbu daugiau judėti. Fizinė veikla padeda sueikvoti kalorijas, gerina širdies darbą, medžiagų apykaitą, padeda išlaikyti normalų kūno svorį.
 
Ne tik nutukimas, bet ir per didelis liesumas yra pavojingas sveikatai. Nutukusios moterys dažniau serga vienomis ligomis, o labai liesos – kitomis.
Mitybos sutrikimų rizika jau galima tuo atveju, kai  KMI < 20 (vidutinis liesumas), o kai KMI < 18,5 (kritinis liesumas), konstatuojama malnutricija.  
 
 
Skiriamas trijų laipsnių mitybos nepakankamumas:
 
·        Io   mitybos nepakankamumas, kai KMI = 18,4 –17;
·        IIo  mitybos nepakankamumas, kai KMI = 16,9 – 16;
·        IIIo mitybos nepakankamumas, kai KMI ≤ 16.
 
prof. dr. Rimantas Stukas
 
Ištrauka iš ,,Moters grožio ir sveikatos enciklopedijos" (leidykla ,,Šviesa") Enciklopedijos sudarytoja profesorė Gražina Drąsutienė

Komentaras


Vardas
El. paštas
Komentaras


Apsaugos kodasApsaugos kodas



Kiti komentarai



Roberta Data: 2015-10-10 12:10:56
Man 13, ūgis 166 o svoris 39 ar tai normalu?

moteris Data: 2014-02-25 22:02:00
na jo kai tokias nesamones raso tai moterys greit net gimdyti nebegales,mano ugis 173 ,o sveriau 62kg buvau kaip is lagerio,,idealus svoris is savo ugio atimk 100 bus pats tas ir neklausykit beprociu

Data: 2013-12-23 19:12:42
sudaas

jovita Data: 2013-05-04 14:05:31
as esu triju vaiku mam ,man 27 metai ugis 164 sveiu 46kg

Kažkas Data: 2013-04-22 19:04:29
Mano ūgis 1,51m . o svoris 43kg . Tai cia normaliai ar per daug ?????

kas Data: 2012-03-27 14:03:45
nesupratau

 
 
 
Nariams
Jūsų el. paštas   Slaptažodis  
   
       
Prisiminti duomenis    
       
Slaptažodžio priminimas Registracija    
Mes Facebook'e
 
 
 
Reklama

 
 
 
 
El. p.: info@mamosdienorastis.lt
Visos teisės saugomos, 2010

Struktūra     Rašykite mums     Reklama     Atsakomybės ribojimas     Apie projektą